Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
31.8.2004, Igor Viduna, recenze
Dnes vám představíme tři grafické karty určené pro sběrnici PCI-Express x16 - dvě jsou postaveny na čipu ATI Radeon X600, třetí obdařila nVidia svojí GeForce PCX 5750. Sapphire nám zapůjčil Radeon X600Pro a MSI druhé dva kusy: Radeon X600XT a GeForce PCX 5750. A zejména u druhé karty by mohlo jít o zajímavé srovnání, protože u tohoto modelu ATI zrychlila paměti oproti starším modelům pro AGP 8x.
C. | 3.9.200411:14
Vsimnite si, ze Sapphire pouziva este starsi typ pamati ­- v ­"obdlznikovom­" tvare. Na tu kartu a jej vykon uplne postacuje 128 MB, ale novsi typ pamati je plus. Cize radsej MSI.
Odpovědět0  0
panho | 2.9.200410:07
no to ze mas neco shnilyho v compu za to ja nemuzu :­) jak prijdu domu muzu ti ukazat screenshot s vysledkem nebo nevim jak bych ti to jinak dokazal :­) . ale samozrejme se bavime o nastaveni best performace a bez jakehokoliv AA .
btw. tech 256mb mam proto ze treba flight simulator 2004 kdyz ho hraju na vyssi rozliseni vic jak 1280x1024 tak se proste textury do 128mb nevlezou a dost to pri jejich nacitani trhalo . jinak ten procak mam taktovany 180x12.5 a pameti jsou CL 2.5 DDR 400mhz . a vykon se pise vykon :)
Odpovědět0  0
stamgi | 2.9.200411:13
co se tyka screenshotu.....ve win malovani ti udela kdejakej uzivatel vysledek treba 20 000 kdyz bude chtit :­)­) ...jo jo, takhle po netu se lepe vyvraci nez dokazuje :­)­))
Odpovědět0  0
panho | 2.9.200411:47
ja ti nemam co dokazovat nechtel jsem ohromit vysokymi cisly ale jen sem chtel napsat ze ty karty za ty prachy se nehodej . nepotrebuju si nic malovat jestli mas potrebu si neco dokazovat nebo se s nekym hadat tak ja nejsem ten pravy pac klidne svou chybu uznam , ale zkratka kolem tech 6500 az 7000 kdyz sem si s tim hral sem tech hodnot dosahoval . stejne 3dmark je syntetickej benchmark a zas toho tolik neukazuje ja hraju na trochu vyssi urovni ten flight . sim proto potrebuju tuhle celkem vykonou kartu a navic s 256mb pameti. to ze se nakonec ukazalo ze je to karta s RV360 a sla tak jednoduse prehodit na XT uz je jenom tresnicka na dortu. najdi si tedy jinou obet abys ji oblazoval svymi smailiky ja proste tvuj nazor beru , ale tvuj konfontacni styl diskuze se mi nelibi pac mi nejde o to abych nekomu dokazoval ze mam pindika o 1cm delsiho :­-)
Odpovědět0  0
Mumílek | 1.9.200423:27
Mě by zajímalo srovnání Radeon 9800pro s MSI RX600XT. Mají stejnou cenu kolem 7000 a přitom mi Radeon 9800pro přijde o více jak 30% výkonější ­(místy až 50%­).
Možná se mohu mýlit ale vyplynulo mi to z megatestu grafických karet např.UT 2003 https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-8F296EE59E5E5F03C1256E5200817BF2.html
Vyšlo mi těch 30% správně ?
Odpovědět0  0
panho | 2.9.20048:23
no ja koupil radeon 9800pro 256mb od saphiru s cipem RV360 :­) nove tiche chlazeni za 500,­- zmenou BIOSu ji pretocil na 9800XT . ale mam slabucky procesor barton 2800+ a v 3dmarku 03 je vysledek kolem 6500 pri pretaktovani 7000 bodu . vzhledem k tomu ze ta karta stoji kolem 9000,­- tak mate 2x tak vyssi vykon za par procent ceny navic. Nehlede na to , ze 256mb verze ma pomalejsi nastaveni latenci pameti .
Odpovědět0  0
Stamgi | 2.9.20049:32
Prrrrrrrrrrrr :­)­)­) HEHEHE :­)­)­) Nemyslis si, ze si na tomhle webu jedinej kdo tomu rozumi vid?? Myslim si, by co vic, ja vim, ze pri nastaveni default udelas pri nepretaktovane 9800 Pro maximalne 5900 bodu, tady aspon s tim procesorem, ktery uvadis. Mam 3200+ 512MB DDR 3200 ­(400MHz­) a Nforce 2 ­- E deluxe a 9800Pro na 440, 730. Udelam 65xx bodu v 3DM03. Kdyz nepretaktuju grafarnu, tak udelam 58xx bodu!!!!!! ...Jo kdybys chladil vodou a podaril se ti nejakej hodne dobrej takt nejakych 470, 780....tak by tech 7000K mozna slo, ale nevim je stli na 2800+, to spis s nejakym P4 na 3,6GHz.
Ale v jednom mas pravdu, 256 MB je na hovno, stoji to ­"dvakrat­" tolik a vikon navic nikde.
Odpovědět0  0
panho | 2.9.200410:08
o to ze mas neco shnilyho v compu za to ja nemuzu :­) jak prijdu domu muzu ti ukazat screenshot s vysledkem nebo nevim jak bych ti to jinak dokazal :­) . ale samozrejme se bavime o nastaveni best performace a bez jakehokoliv AA .
btw. tech 256mb mam proto ze treba flight simulator 2004 kdyz ho hraju na vyssi rozliseni vic jak 1280x1024 tak se proste textury do 128mb nevlezou a dost to pri jejich nacitani trhalo . jinak ten procak mam taktovany 180x12.5 a pameti jsou CL 2.5 DDR 400mhz . a vykon se pise vykon :)
Odpovědět0  0
ShanDo (42) | 1.9.20049:36
Tak teda ma tieto karty prekvapili svojim nízkym výkonom. Ved PCIE a tak málo. No najviac ma sklamala FX5750, povodne som ju chcel aj kupovat ale bola draha teraz mam Saphire 9600xt Fireblade edition a slape dobre a ste som netaktoval.
Ludia mate pravdu na PCIE treba pockat.
Odpovědět0  0
ALF | 1.9.20049:58
Vzdyt PCIE VGA neni nic jineho nez predelana AGP karta... Nejde o to aby PCIE vyuzila jen grafika, musi jeho moznosti vyuzit i herni engine. Ty soucasne proste pocitaji s maximem 2GB­/s a snazi se tento limit nepřekrocit.
Odpovědět0  0
ALF | 1.9.200410:10
Pro rypalky jen dodam ze mam na mysli GF PCX 5750, samo ze X600 atd.. jsou nove cipy :)
Odpovědět0  0
Danny | 31.8.200414:59
4097 bodu v 3D Marku03 mam i ja na pretaktovane 9600pro a to me nestala skoro 7200 s dani:­-­) jak ta hloupa x600XT, ale necelych 4000kc.Jenu na max.480­/700 oc.V 3DM01 mam 13170 bodu na def.nastaveni testu.Toto jsou karty jen na zdimani penez z priblblych lidi.
Odpovědět0  0
ALF | 31.8.200416:31
Souhlasim, proste je to utok na lidi co vidi ­"je hele X600XT­" a bezi si ji koupit jen proto aby se mohli chlubit tim ze maji o 1generaci lepsi VGA...
Mam R9200 a staci mi, mozna ze nejsem ale tak narocny, holt nehraju 1600x1200x32xAAxAF... Kdybych si sel koupit novou VGA pujdu jednoznacne pro R9600PRO protoze si myslim ze je to nejvyhodnejsi volba v soucasne dobe...
a take hry jako DOOM3 vazne dekuji, s prominutim osobne si myslim ze to neni hra ale TECH DEMO. Postrada to co dela hru hrou. Pro me je skvela hra napr. NFS Underground protoze si autor dal tu praci a hra jako celek ma atmosferu kterou napr. DOOM postrada.
Odpovědět0  0
Scarface | 31.8.200417:26
Ty debile JAKA je ATMOSFERA v hre NFS Underground????? sak to je sprosta arkada bez hlavy a pety !!! Nehovorim ze doom je lepsi ale prirovnavat to k NFS Underground je hovadina. PRiste uvaz co pises lamo
Odpovědět0  0
ALF | 1.9.200410:06
Hele srdicko, nemusis hned kazdymu nadavat do de... atd. kazdy mame nejaky svuj nazor.Muze byt blbej ale porad je to nazor. Takze laskave krot sve vasne. Taky by jsi timhle chovanim mohl jednou prijit k ujme na zdravi.
Mej se hezky
Odpovědět0  0
P@!Nkiller | 11.4.200510:37
lamo lol drz hubu kdyz nevis co to je .
Odpovědět0  0
Vietnamec | 31.8.200421:11
Ono je to pekny to co tady pises, ale R9600Pro s AGP slotem nestrcis do nove desky s chipsetem i915 . Spis tahle ta recenze patri pro ty co planuji koupi zakladni desku s i915 chipsetem.
Odpovědět0  0
ALF | 1.9.200410:03
tak to potom jo.
Odpovědět0  0
gmf | 31.8.200412:48
zajímalo by mne jak si vedou tyto mainstreamové karty proti těm nynějším jako třeba Radeon9600 atd...to že vidím že má třeba X600XT v RTCW 100frejmů je mi nic když nevím kolik dokáže ten Radeon9600XT...nemyslíte?
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 31.8.200411:50
Souhlas je to marketingový trik...Rozhodně bych v téhle době ani do jedné z nich nešel už jenom proto že tu máme 6600GT s DDR3 pamětmi za ne o moc vyšší cenu.
Odpovědět0  0
buggy | 31.8.200410:04
Chyba mi tam test na DOOM3. V zavere pisete, ze Radeonu X600ke staci 128MB RAM, ale rad by som vedel ci to plati aj o novych hrach ako prave DOOM3 a novsie.
Idem prave nakupit novu graficku kartu, tak je to pre mna velmi zaujimave.
Dakujem.
Odpovědět0  0
ShAcKaL (79) | 31.8.200411:44
Pokud jdes kupovat novou kartu a chces hrát D3 tak jeste chvilku pockej... bud na 6600 ­(GT­), nebo X700...
Na X600 si D3 nezagrajes ani kdyby mel 512 pameti
Odpovědět0  0
buggy | 31.8.200412:04
Mam pozicaneho Radeon 9600Pro a nemozem povedat, ze by to bolo nehratelne na 800x600 a dokonca 1024x768 pri strednych detailoch. Ale velmi pre DOOMa odporucaju vela RAM na karte pre vacsie detaily, tak ma zaujima ci sa to naozaj aj prejavy na rychlosti. Mozem dost usetrit, ked zoberiem len 128MB kartu a radsej vykonnejsiu.
Odpovědět0  0
Tired (112) | 31.8.20048:36
si kupovat 5750 ked si mozme pockat na 6600ku.Urcite bude natom lepsie ako tieto redukovane smeti.
Odpovědět0  0
bzzzzz | 31.8.20046:57
Ale většina z nás vlastní zákl.desky s AGP. Již nyní není v obchodech žádný velký výběr grafik kolem 5­-6 tisíc ­/papírově sice ano, na skladech ale ne­/, tak šetřeme do prasátek na novou desku s PCI, grafiku PCI a asi i procesor.
Odpovědět0  0
YohanN (2) | 31.8.20047:46
Njn, dneska když upgrade, tak i s deskou, jen mít chechtáky.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.